Avkopplingsdags!

Kom nyss upp ur badet. Fick en ren impuls att jag skulle göra entt mysigt bad med tända ljus, en iskall dricka och min käraste bok. Avkoppling är underskattat. Det är stress med. Det tär på en mer än man tror, så det är skönt att kunna hantera det!
Man måste inte just lägga sig i badet och läsa en bok, man kan ligga och läsa, man kan rita, laga en god måltid, ta ett glas med väninnan.. Vad som man tycker är roligt. För mig är träning rena terapin. Det är dock två olika sorters terapi beroende på om jag rider eller tränar kampsport.

I kampsporten får man chans att slå ur sig agressioner och bara träna sig riktigt riktigt slut!

Ridningen är bra när man känner att man behöver lite tid för sig själv och sin bästa vän - hästen. Då kan det vara skönt att hämta hästen i hagen, tränsa den sen hoppa upp barbacka i det man har på sig, på med en hjälm och rida iväg.. Helt ensam. Då kan man verkligen fundera, prata med sig själv (då man får de svaren man vill ha!!!)..

Klart, man måste ju inte ut och rida.. Men ensamhet kan vara skönare än man tror.

En grej kan vara att ta hand om sig själv. Fotbad, hårinpackning, göra ansiktsmask etc. Det gjorde jag idag, fast med min nya ansiktsrengöring, Pure Zone från Loreal.



Eller hur är det mysigt att skämma bort sig själv?! =D 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0