bokmal

Jag tror jag har blivit bokmal. Inte en sånn vanlig bokmal utan en sånn med stora fula glasögon med glas tjocka som skosulor som bor i en bokhylla och har läst miljarder böcker. Om jag inte redan har blivit det så kommer jag bli det. Så småningom. Tecken på att jag börjat bli bokmal:


 

Jag längtar efter att läsa

♫ Jag går upp extra tidigt för att kunna läsa lite innan skolan

♫ Jag funderar seriöst på att gå till biblioteket och låna böcker!

♫ Jag kan inte slita mig från boken

♫ Läser på natten när jag egentligen borde sova..

♫ Jag läser boken istället för att plugga till kemiprov!

♫ Kommer på världens sämsta bortförklaringar så jag kan läsa..

Börjar kanske gå lite över styr??

Läser just nu 'Fly för livet', kanske den som förvandlat mig till bokmal??
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0