Får jag ha den här ballongen?

Igår kom min syster in till mig i mitt rum och höll fram en kondom och sa "Duuu.. får ja ha den här ballongen?" Gissa om jag garvade? Fast man kan ha den som ballong också men ändå..

Idag hade vi matte, kemi och språk.. Jag börjar inse nu hur mycket jag egentligen hatar språk. Innan trodde jag att jag hatade det, nu tror jag att jag avskyr det.. Sitta och hålla på med satsdelar i meningar man inte ens fattar.. I sådana fall är Kemi och Matte roligare.. Det fattar man iallafall.

Vi var värsta lodisar idag på kemin.! Vi skulle låta järn och svavel reagera, under PPn (pedagogisk promenad), dvs utomhus.. Så vi gick upp i labbsalen, blandade grejerna, lade dem i provrör, sen gick vi ut på bakgården.. Läraren hade ett spritkök, sånnt man har när man campar ni vet? Så värmde han två provrör där. Vi bara stod och kollade på.. Sedan skulle vi komma fram till vad osm var i provrören. Men så svårt.. Det blev typ järnsulfid =) Undrar egentligen var man använder allt sånt man lär sig.. Var använder man järnsulfid liksom? Eller är det bara som utfyllnad?

Dags för matteplugg. Vi hörs sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0