Filmdag i soffan

 Idag har jag bara legat i soffan hela dan. Bokstavligt talat! Hade ont i huvudet och halsbränna inatt så sov inte så mycket. Nu har jag feber. Usch, it sucks.

 Jag kan ju iallafall trösta mig med att jag sett två riktigt bra filmer idag!

Farväl Bafana


” 'Farväl Bafana' är historien om James Gregory, en typiskt vit medborgare i apartheidens Sydafrika. I slutet av 1960-talet fick han anställning som fångvaktare på Robben Island. Då han kunde tala och läsa Sydafrikas inhemska språk xhosa, sattes han att spionera på en grupp svarta politiska fångar, som ofta använde sig av det nämnda, i fängelset förbjudna, språket. En av dessa interner, den mest uppmärksammade av dem alla, var Nelson Mandela. Gregory innehade arbetsuppgifterna i tjugo år och under denna tid växte en vänskap fram mellan den omtalade fången och hans fångvaktare. "






Ali

"Berättelsen om världens genom tiderna störste boxare! Muhammad Ali och hans fantastiska karriär har överförts till film, sprängfylld av action och spänning samt med Will Smith i huvudrollen. Historien börjar när den unge och kaxige Cassius Clay vinner en överraskande seger över Sonny Liston och kulminerar med "Rumble in the Jungle" - Muhammad Alis legendariska uppgörelse med George Foreman... Legenden Muhammad Ali porträtteras av en av världens största stjärnor, Will Smith, som fick både en Oscar- och en Golden Globe-nominering för sin prestation. Will Smiths rörelser är fulländade, han dansar som en fjäril och sticker som ett bi på samma sätt som den legendariske Ali en gång gjorde. En film vi länge har väntat på och som garanterat kommer att infria alla dina förväntningar om en klockren seger på knockout!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0