Godis + Läsk = Trött Bella.

Oj oj vad bortskämd man känner sig när islänningar har varit här och tagit med sig godis. Isländskt godis är utan tvekan det godaste godiset jag ätit.. Det är nästan värt att åka dit och handla godis. JA, jag är gottegris! Precis som min pappa.

Igår när vi åt pizza från Vespa beställde jag en pizza med soltorkade tomater på.. De var grymt goda! Minns när vi var i Italien den 22-29 Septemper 2007. När man beställde mat kom de alltid ut med lite oliver och soltorkade tomater innan maten kom. De på hotellet förstod ganska snabbt att jag åt alla soltorkade tomater jag kom över, och att det inte var lönt att ställa fram ett litet fat. De ställde fram två stora fat, fullproppade! Glömmer aldrig smaken, den lever kvar.. Så i sommar när vi åker till Italien ska jag vräka i mig soltorkade tomater..! Man får inte tag på lika goda här.. Ah, det är sjukt. Nu blev jag sugen på att åka till Italien och käka. Eller sticka till Vespa och köpa pizza för 100 kronor när det egentligen är tomaterna jag vill åt.

Nej, jag ska gå och lägga mig. Börjar sent imorgon men jag orkade inte plugga i helgen så jag måste läsa några sidor kemi imorgon bitti. Annars sover jag länge och läser på bussen.. Ja, det kör vi på.



Eller hur ser det gott ut? Fråga mig inte vad det står.. Men det är lakrisrullar med nåt marsipanliknande.. Går inte att förklara, men gott är det! Ser ni så stora dem är också? Dvs, påsen räcker längre, I love it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0