Sista dagen i frihet

Imorgon är det sista dagen i frihet innan skolstarten.. Brukar alltid ha sån ångest. Dels för att skolan börjar och jag måste packa väskan med alla skojgrejer och gå och lägga mig tidigt, dels för jag inte orkar göra det, dels för jag vet att jag måste gå upp tidigt och dels för jag känner mig så lat som inte orkar!
De sista dagarna på lovet är ändå de lataste, har ni tänkt på det? När lovet precis börjat är man så ivrig att gå ut, ha roligt, gå på stan, ut på kvällarna och hitta på grejer. Sen när det är en vecka kvar så är det som man tar till vara på den tiden man har kvar på att sova och lata sig.. Så känner man sig så härligt seg!

Är det bara jag som varit besviken på att vi inte haft nån snö? Det är det dåliga med att bo i Malmö, ingen snö på vintern. Sen på sommaren har vi varmare så det jämnar väl ut sig. Värme äger kyla big time! Minns när jag var liten och var i Västerås över nyår.. Det var typ -30 grader.. Äckligt kallt! Spottade man på marken så va loskan frusen innan den slog i marken.. Över driver inte, så kallt va de..! Bara tanken på att gå ut och leka i snön fick en att vilja stanna inne, haha!

Nog om gamla minnen. Har snöat in på en låt med Roxette, trots att jag avskyr dem. Tycker hennes röst är hemsk och Per Gessles är ännu hemskare. Usch minns när han gick på radio hela tiden med sin luftballong song eller vad det nu var. Psykisk chock när man hörde introt. Haha förlåt gessle, men det är sant! Nåja, här kommer låten. Sov gott allihop så hörs vi imorgon!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0