Skoldag.

Första skoldagen idag. Fast ändå sista dagen på höstterminen. humm.. Vårterminpå måndag. Orka! Vi fick reda på betygen och ja, jag fick MVG i Matte! ^^ Helt överlycklig. Sjukt flyt ja har haft i den kursen! Nu den här terminen kommer vi läsa
- Matte B
- Svenska A
- Kemi A
- Idrott och hälsa A
- Tyska steg 3
Micke kom med en hemskt nyhet idag och påstod att vi måste läsa moderna språk i tvåan med. Usch, hatar Tyska. Idag på lektionen hade såklart ingen med sina böcker som tur var. Så vi fick massa stenciler vi skulle arbeta med. Jag och Louise i min tyskagrupp satt och improviserade till max. Sjukligt kul. Vi blandade tyska, engelska och svenska i en mening.. Undrar om Eva hörde...

Vi tittade också på en film, Dixie Chicks - Shut up and Sing. Den var helt okej. Handlade om en grupp tjejer som va berömda country sångerskor. Tre tjejer bestod gruppen av. Sen sa den ena tjejen något negativt om Bush, iochmed kriget sen blev de bojkottade så fick man sitta och följa dem i 1,5 timme. Måste säga att tjejen i den gruppen sjunger riktigt bra. Plus att texterna va bra.. Inte direkt ett nytt favoritband men kände igen nån av deras låtar ^^ 


Sen hade vi betygssnack och fick reda på betygen. Så lärarna satt i vars en sal så fick man gå in en och en, vilket innebar mycket väntande. Det stod en whiteboard tavla där vi väntade så jag och Belinda frågade vår mattelärare om pennor sen ritade vi av alla lärare ^^ Plus Håkan Jensen och Karin (rektorn), sen såklart, oss själva!



Hela målningen







Rektorn fick äran att slappna av. Fint med löven va?



Vänster: Belinda Höger: Jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0