Bye bye beautiful

Sitter just nu i skolan, igen, på svenskalekition, igen. Skriver på inlämingsuppgiften, det fick bli kollektivtrafikgrejen, orkar inte tänka ut ngt nytt! Jag hade skrivit typ halva texten när datorn hängde sig, så jag printade co sen fick jag skriva av allting igen! Snacka om deprimerande! Så nu sitter jag och lite frånvarande lyssnar på Nightwish.. Blev överraskad när jag kom på mig själv med att lyssna på dem, händer inte ofta, den nya sångerskan e nt lika cool som hon operatjejen. Men, det funkar.

På drotten idag ska vi ha Beeptestet.. Jag kommer dö! Mitt knä pajade på en träning så jag hade skitont, sen snubblade jag i stallgången i lördags och landade på just det knäet.. Störigt! Jag och Johnna låg i stallgången och garvade!

Vi ska få en ny häst i stallet, så vi skulle flytta all halmen till en annn box, bara så man slipper gå upp på loftet och hämta halm varannan dag. Så den nya hästen ska stå i den boxen där halmen var, så vi röjde ur en annan box på lite grejer för o ha halmen där. Jag står vid en stor pappkartong och ska flytta den när Johanna börjar skrika och jag tänker Vad fan skriker hon åt? Sen pekar hon på lådan jag håller i och skriker "Ser du inte spindlen?!"
Jag som har fobi för spindlar får panik och skriker så halsen svider och springer ut ur boxen och till andra sidan av stallet. Johanna ska försöka döda spindeln men står bara och petar på lådan med en kvast så jag tänker att vafan, de e en spindeljävel bara! Så jag går fram och tar kvasten och ska döda spindeln, men ser att den börjar krypa upp på kvastskaftet! Panik. Så jag släpper kvastskaftet i famnen på Johanna, som börjar yla och jag sätter fart mot stalldörren. Kruxet är att det ligger halm på hela golvet, så jag får inget fotfäste! Benet bara gled iväg under mig! Så jag faller ner som en flodhäst i högklackat och landar rätt på knät! Johanna kämpar fortfarande på med Imse Vimse.
Tur att ingen såg det där!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0